همزمان با فرا رسیدن محرم سال ۱۴۴۵ قمری پرده خانه خدا تعویض شد.
همزمان با فرا رسیدن محرم سال ۱۴۴۵ قمری پرده خانه خدا تعویض شد.
کد خبر: ۱۴۱۶۷۴۸
به گزارش جام جم آنلاین، پرده کعبه که در ایام حج و در روز عرفه تعویض می‌شود و خانه خدا هم لباس احرام بر تن می‌کند، در نخستین شب محرم سال ۱۴۴۵ قمری، تعویض شد.
 
مراسم تعویض پرده کعبه بعد از نماز مغرب و عشا، روز سه شنبه (۲۷ تیر) در مسجدالحرام آغاز شد و تا صبح امروز چهارشنبه (۲۸ تیر) ادامه داشت.
 
در مراسم تعویض پرده خانه خدا تعداد زیادی از زائران کشور‌های مختلف از جمله زائران ایرانی حضور داشتند و در حال طواف کعبه بودند.
 
مسئولان سعودی برای فراهم کردن مقدمات تعویض پرده کعبه، حدود چهار ساعت در‌های ورودی مسجدالحرام را با ماموران پرتعداد بستند و اجازه ورود زائران به محوطه مسجد را ندادند و تنها حجاجی که از قبل حضور داشتند، توانستند تعویض پرده را ببینند.
 
این تعویض توسط گروه‌های مختلف در ساعات طولانی انجام می‌شود و طی آن ابتدا پرده‌ای به رنگ سیاه با نوار‌های طلایی منقش به آیات کلام الله مجید از پشت بام بر روی کعبه انداخته می‌شود و پس از آن عملیات دوخت و محکم‌سازی پرده روی خانه خدا انجام می‌شود.
 
سعودی‌ها پس از تعویض پرده کعبه، بخشی از پرده قبلی را به عنوان هدیه به مسئولان کشور‌های مختلف می‌دهند و بخشی را در موزه پرده کعبه می‌گذارند.
 
در حج امسال بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف حضور داشتند. ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر ایرانی نیز در حج تمتع امسال حضور داشتند و پس از انجام اعمال و مناسک خود طبق زمانبندی مشخص شده به کشور برگشتند. عملیات بازگشت کامل حجاج ایرانی روز دوم مرداد با انجام آخرین پرواز از مدینه به تهران پایان خواهد یافت./صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها